25 Temmuz 2018 Çarşamba

2018 Temmuz Kuzeye Çıkış Gün 8

Ertesi sabah herkes uykusunu iyi bir şekilde almış vaziyette uyanıyoruz. Deniz Bilge bomba gibi.

Gevşek gevşek saat 1'e kada Bencik'te oyalanıyoruz. Balık tutma, Doğaç'ın motorla bot sürmeyi deneyimlemesi vb. Suyumuz hafiften suyunu çekmeye başladığından Selimiye'ye gidip su alsak diye planlar yapıyoruz. Anan haa, böylr durumlarda nasılda Selimiye'ye gidip su alırız diye düşünmeyin. Temmuzi, kalabalık, yer yok diyorlar bize. Sardunya ve Arora oteller de su veremeyeceğini söylüyor. Bir düzenleme ile Marina dışındaki yerlerin su ve elektrik vermesi engellenmiş. Belediye yeni yaptıkları panoları sökmüş. Anlattıklarına göre.

Neyse bu arada Bencik'ten çıkarken yine şu ateş almış gibi gelen giden gezi tekneleri ve guletler.Aman Allah. Yine denizcilik kurallarını hiçe sayarak 3'ü koy girişinde paralel şekilde üstümüze geliyor. Nereye kaçacağımızı şaşırıyoruz. Neyse Derya Kaptan sakince aralarından geçiyor. Onu anladık ki Temmuz ayında bu Bencik'te hayır yok. Ya da sabah 11-12 arası gelip, ertesi sabah 10-11 arası çıkacaksınız. Minimum taciz için.

Hisarönü Körfezi'nde su alacak bir yer bulmayınca 'Lanet olsun, bizim suyumuz bize yeter" deyip rotayı Aktur'a (Kurucabük) kırıyoruz. Ne yazık ki bu seyri Navionics ile kaydedemedim.

20 knot civarı rüzgar altında Kurucabük'e varıyoruz.

Teknelerin arasında döne döen 5.denemede demiri 16-17 metrede tutturduğumuzu da ehemmiyetle tebarüz ettirmeliyim. Dolu olunca böyle durumlar oluyor. Neyse ilerleteceğiz demir işelerini de.

Botla çocuklaı sahilde oynamaya götürüyoruz. Derya Kaptan ve Burcu Migros'tan alışverişimiz, tamamlıyor. Güzel gün. Balığın her türü aşağıda cirit atıyor. Heyhat yakalayamıyoruz.

Akşam hava duruyor. Dolunay'da inanılmaz dingin bir alarga.

İnanılmaz...

Kanlı ay tutulmasına bir gün var...