20 Temmuz 2018 Cuma

2018 Temmuz Kuzeye Çıkış Gün-2

Uzun, yaklaşık 6 saatlik Fethiye-Köyceğiz geçişi yapacağımız için körfez dışındaki dalgalar çok büyümeden seyrin büyük kısmını tamamlamayı planlıyoruz. O nedenle hedef çıkış saati olarak 8:00'i belirlemiştik.

19 Temmuz sabahı Derya Kaptan ile saat 6'da uyandık.

Sıralıbük'te(Bedri Rahmi) Likya Restaurant önünde bağlı Moana'dan botumuzla bir miktar açılarak ilk balık tutma denememizi yaptık. Ortada balık olmadığını anlayınca geri döndük.

Çıkış hazırlıkları tamalandıktan sonra tam 8:03'te palamar çözdük.Navionics autoroute fonksiyonuna yeni alışıyoruz. Bir otomatik rota hazırlattığımızda o rotanın benim normalde güvenli tarafta kalarak belirleyeceğim rotadan farklı olduğunu gördüm.

Üstteki resim tüm seyrin otomatik rotası...

Bu resimdeki işaretli alan Kapıdağı yarımadası ile Domuz Adası arasında kalan Darboğaz'ı gösteriyor. Bölgeyi bilen denizciler buranın uygun bir geçiş boğazı olduğunu mutlaka biliyordur. Ancak ben teyit etmek için biraz araştırmak durumunda kaldım. İsmi biraz ürkütse de Darboğaz'ın oldukça rahat bir geçiş boğazı olduğundan emin olduk.

Derya Kaptan yol esnasında hem çocuklar hem de bizim için harika kahvaltı tabakları hazırladı. Biz ise bu arada Burcu ile, Darboğaz geçişini yapıp Kurtoğlu Burnu'na doğru seyir yapmaya devam ettik.

Kurtoğlu Burnu'nu dönüp Fethiye Körfezi'nden çıkınca sert bir deniz bekliyorduk. Ancak bu kadar ani bir şekilde yüksek dalgalarla karşılaşınca hızlıca ortalığı netaladık.

Rüzgar zayıftı, ancak dalgalar büyükçe idi. Bu da bu tür seyirlere alışık olamayan mürettabatımızın mideleri üzerinde çok kısa süre içinde etki yaptı.

Yukarıdaki resimdek kırmızı ile işaretlediğim bölümde Derya, ben ve 7 yaşındaki Deniz Bilge hariç herkes off moda geçti. Giderek güçlenen rüzgar altında Derya Kaptan ile seyre devam ettik. Rüzgar yaklaşık olarak karşıdan geliyordu. Orsa olarak sokulabileceğimizden dar açıdaydı. Mürettabatın bu hali ile tramalolarla ilerleyecek durumuzda yoktu. Ana yelken + motor ile 5.5 knot civarı hızla seyre devam ettik. Karşıdan gelen güçlü dalgalar ara sıra bizi yavaşlatıyordu.

Mavi ile işaretlediğim ve sonrasında artık biraz rahatlamayı umduğumuz Dişbilmez Burnu'nu döner iken farklı yönlerden gelen büyük dalagaların tam bu noktada birleştiğine ve zaman zaman büyük ve dengesiz dalgalar oluşturduğuna tanık olduk. Sağlam 1-2 sarsıntıdan sonra, rüzgar giderek kuvvetlenerek 22-25 knot civarına ulaştı. En yüksek 28 knot'u gördük

Bir süre sonra motoru kapatarak, cenovayı dahi açmadan camadanlı klasik ana yelken ile 5 knot'ta seyrederek Köyceğiz koyuna ulaştık. Ben bulaşıkları yıkarken Ekincik My Marina'nın önüne gelmişiz bile. Hemen ana yelkeni indirdik.

Derya Kaptan sert bir havada My Marina'ya güzelce yanaştı.

Sonrası çok güzeldi, kısa süre içinde mideler düzeldi. Neşeli bir gün geçirdik.

Yalnız marinada 15-20 knot rüzgar ve rahatsız edici dalgalar gün boyu sürdü. Sabaha karşı 04:00 viarı süt liman oldu.