23 Temmuz 2018 Pazartesi

2018 Temmuz Kuzeye Çıkış Gün-5

22-Temmuz-2018

Devam ediyoruz.

Çiftlik Koyu'nda hava durumunu Windy, Predict Wind ve Navionics'ten inceledikten sonta o gün havanın sert geçeceğini tespit etmiştik. Bununla birlikte bir fırtına havası olmayacaktı. Çünkü 22 Temmuz akşamından başlayarak bu bölgede giderek hafifleyen bir rüzgar rejimi de görülmekte idi.

O nedenle sert havaya karşın çok da acele etmeden 11 civarı Bozukkale'ye doğru seyre koyulduk. Burcu ve Derya Kaptan'ın da katkısı ile pürüssüz bir şekilde limandan ayrıldık. Aslında Çiftlik Koyu yazlık bir mekan şeklindeki havasıyla hiçbirimizi tam açmamıştı. O nedenle yola çıktığımız için mutluyduk.

Bir gün öncenin aksine hiç tramolalara gerek kalmadan orsadan rüzgarı aldık. Henüz 11 civarı 17-18 kot havayı sezince de, çocuklar da rahat etsin diye hem ana yelkeni hem de cenovayı camadanlı açtık. İyi de yapmışız, çok geçmeden 20 knotları gördük ve fazla yatmadan keyifli ve muhabettli bir seyir ile epey gittikten sonra zurnanın zırt dediği yer Kızılada ile Kalabak Burnu aradındaki geçiş oldu.

Giderek sertleşen ve düzensizleşen rüzgar karşısında iyiden iyiye bayılarak ama güvenli bir şekilde devam etsek de ekip bundan tedirgin oldu. Ve cenovamızı önce iyice sardık. Sonra da kapattık. Ana yelken dahi 23-24 knot rüzgarda bizi 4.5 knot ile götrürüyordu.

Sonuçta bu vaziyette çok da abartmadan tam da dalgalar büyümeden Bozukkale'ye giriyoruz. Hem rüzgardan çok faydalandık hem de bu kez yolu uzatmadık.

Kale surlarını es geçip doğrudan samimiyetini çok sevdiğimiz Sailor's House'a ilerliyoruz. Gerçekten de doğru bir karar verdiğimizi ertesi sabah yaşanacak talihsiz olayda bir kez daha anlayacağız. Güçlü havada sorunsuzca bağlandıktan sonra hemen çayımızı da demliyorlar. Herkes de bir keyif bir keyif.

Akşama kadar çok güzel vakit geçirdikten sonra akşam yemeği sırasıda küçük ve tatlı Deniz Bilge'miz maalesef tekradan ateşleniyor.