21 Temmuz 2018 Cumartesi

2018 Temmuz Kuzeye Çıkış Gün 3-4

2018 Temmuz Kuzeye Çıkış

Gün 3-4

Ekincik My Marina'da gece 04:00'e kadar oldukça sert esen rüzgar aniden durdu. Sabah süt liman bir havaya uyandık. Daha önce de farklı mekanlarda deneyimlediğim üzere bu sert hava değişimi ile birlikte deniz suyu da hissedilir derecede soğudu. Güzel oldu. Hem bir önceki günün mideler üzerindeki etkisiyle yorulan mürettebat hem de sakin havada Ekincik'in tadını çıkarma ihtiyacıyla olda gerek herkeste bir gevşeme oldu, saat 12:30'a  kadar çıkamadık. Eh hal böyle olunca, güzelim Ekincik ve MyMarina'nın tadını doya doya çıkaralım diye orada bir gün daha orada kalmaya karar verdik. O gün neler oldu?

Pek mühim şair, benim tanımımla tarih dedektifi, oyuncak müzesiyle ve pek de az konuşmamasıyla meşhur Sunay Akın ve arkadaşları yanımıza bağlandı. Başkaca, yeni aldığımız kıçtan takma motorumuzu ilk kez deneme şansı bulduk. Ama ilk deneme felaketti. 1 saat botta motoru çalıştıramadık. Heyecanla bize katılan Doğaç'ı daralttık. Ama işte kullanım kılavuzunu okuyunca çözdük ki, Yamaha motorlar o sol arkasındaki benzin akış valfini açmadan çalışmazmış. Nasıl biz kendimize uygun mazot akışınız olmadan çalışmıyorsak onunda çalışmaması son derece normal. Neyse bunu çözünce Derya Kaptan ile ben çocuklar gibi şen olduk ve bota binerek akşamın çöken alacakaranlığında bol bol dolaştık. Kendimizi kaybettiğimiz tüm bu anlarda gözümüzün arkad kalmamasını sağlayan Burcu'ya sonsuz teşekkürler.

Harika, sakin bir havada güzel bir uyku çektikten sonra sabah kahvaltımızı yapıp 4.günde 3. seyrimize koyulduk.

Hedef Çiftlik Koyu, aslında batı yönünde hemen yanındaki Gebekse'ye de bir bakmak var aklımızda. Seyir güzel başladı. 10-11 knot rüzgarda tramolalarla
Kızılburun'u geçişimiz aşağıda:

Tüm yolun 2/3'e yakın kısmını tamamen yelken seyri ile, kalanı da rüzgara karşı ana yelken motor ile gitmeyi başardık. Bu arada 16 millik yolu da 23.2 mil yapmışız. Ama varsın olsun. Poseidon kahraman denizcileri sever!

Yine yılancık adasını geçerken ve devamında Kadırga Burnu  ile Hayırsız Burunu'u geçmek için yaptığımız manevralar da burada:

Ancak Deniz'in aniden ateşlenip hatlamasıyla gaza bastık ve Çiftlik Koyu'nda restaurantların iskelesine bağlamaya karar verdik. Sert havada sorunsuzca bağlandık. Yalnız tam o sırada yüzen bir vatandai tekneye çarpıyordu az daha. Bildiğiniz gibi tekne adama çarpınca haber olmaz da, adam tekneye çarparsa haber olur. Neyse Burcu'nun bu durumu farketmesi ve toplu halde canhıraş bağrışalrımızla onu durdurduk. Mehmet's Place'in konukseverliğinden çok memnun kaldık.

Sonrası Çiftlik Koyu'nda bitmek bilmeyen karadan denize esen sert meltem altında bir gece.