18 Temmuz 2018 Çarşamba

2018 Temmuz
İlk Yıl Kuzeye Çıkış
Fethiye-Marmaris-Datça

Gün 1 - 18 ;Temmuz

Tekneyi aldıktı, çözdüktü alıştıktı derken ilk kapsamlı gezilere çıkmamız Temmuz sonlarını buldu.

Kişisel ailesi ile Ramazan Bayramı'nda  5 gün Göcek Koyları yaptıktan sonra Ankara'ya dönmüştük. Araya giren zorunlu bir seçim sürecinin ardından umutları da başka bir bahara bırakınca yeniden 14 Temmuz'da yeniden Fethiye'deyiz.

Çekirdek kadromuz: Burcu, Deniz, Derya, Doğaç, Nar ve ben(Sarp)

Artık ruhunu teslim etmiş botumuzun yerine yenisini almak ona uygun bir 2.6 beygir ufak bir motor seçmek, ufak tefek pek çok ayrıntının üzerinden geçmek 3-4 günümüzü aldı.

18 Temmuz sabahı erkenden yola çıkıp 26 Nm yolla Ekincik MyMarina'ya gideriz diye düşündük. Gel gör ki telsziz için son anda gelen Raymarine servisi ve bot askı sistemindeki bazı modifikasonların tamamlanmasıyla 11:30 gibi serbest kaldık. Bir de mazot istasyonuna uğrayınca limandan ayrıldığımızda saat 11:58'di.

Şovalye adasını geçince yelkenimizi bastık. Havayı sert görünce 3-4 tur camadan tuttuk. Henüz  Kızılada açıklarındayken 20 knot civarı rüzga ve sert havayı yiyince saat 14:30'da Kurtoğlu Burnu'nu dönerek Fethiye Körfezi'nden çıkınca yiyeceğimiz sert rüzgarı ve olası yüksek dalgaları göze almak istemedik. Bedri Rahmi'de konaklayıp ertesi gün erkenden Ekincik'e seyir yapmaya karar verdik.

Bir miktar daha camadan vurup 6.5-7 knot arası güzel bir seyirle Bedri Rahmi'ye vardık. Çok kalabalık bir ortamda güvenli bir kıçtan kara noktası göremeyince Zeytin Restaurant değil de, daha tenha olan Likya Restaurant'ın iskelesine kıçtan kara bağlandık.

Tatlı bir seyir ve güzel bir günü bu şekilde tamamladık.