4 Ağustos 2018 Cumartesi

2018 Temmuz Kuzeye Çıkış Gün 9

Palamtbükü + son gece de Knidos'da geceleyip, Cumartesi Datça yarımadasının kuzeyinde tam da Datça Feritbot iskelesinin oradaki Kairos Marina'da geziyi sonladırmaya karar verdik.

Hava durumunu kontrol edince çok sert bir hava olmadığını görüyoruz. Kurucabük'ten 10:30 civarı demir alıp Palamutbükü'ne doğru seyre başlıyoruz.

Seyir kısa sürede düşündüğümüz gibi neşeli bir yelken seyrine dönüşüyor.

Yukarıdaki haritada ismi görünmeyen İnce Burun'a doğru orsa açımız tutmadığından önce güzelce içeriye doğru gidiyoruz. Tabii İnce Burun'a yaklaşırken attığımız 4 tramola ile rotamızı düzeltip İnce Burun'u geçip Palamutbükü'ne dönüyoruz. Dar apaz orta seviye rüzgarın keyfi ile Palamutbükü önlerine doğru yelkenle sokuluyoruz.

Yalnız geçen yıl Palamutbükü'nde yatların değil de, balıkçıkların olduğu kızma yanaşmak durumunda kalmıştık ve öyle ki su depolarını doldurunca bir anda dümenin kuyruk kısmı kenardaki beton çıkıntıya hafiften sürtmüştü. Önerim kesinlişle liman girdiğinizde en sağda kalan balıkçı bölümüne kesinlikle yerlkenli ile girilmemesidir. O nedenle gözümüz derinlik göstergesinde.

Şeytan (Kader)'ın bize önceden ayarladığı yere kıçtan kara yanaşıp tonozu da güzelce bağlayınca rahata kavuşuyoruz.

Yalnız Palamutbükü çok sıcak, liman içinde gerçekten fena sıcak basıyor. Kıyıdaki kafelerde yemeğimizi yiyip güzel denizde öğleden sonrayı geçirdikten sonra, bir taksi ile Eski Datça'ya geçiyoruz. Eski Datça biraz değişmiş ama aynı şirinlik ve güzelliğini koruyor. Yemeklerini ve mezelerinin çok sevdiğimiz Ede'de
güzel bir akşam yemeği yedikten sonra teknemize dönüp dinlenmeye geçiyoruz.